Αυτοπεποίθηση στην τάξη μετά την τηλεκπαίδευση – Μαρία Μπακάρα – Εκπαιδευτικός.
Στις μέρες μας μεγάλο μέρος των μαθητών, απέχει από τις σχολικές αίθουσες για αρκετό διάστημα λόγω της έξαρσης του covid-19. Πολλά σχολεία παραμένουν κλειστά είτε πρωτοβάθμιας είτε δευτεροβάθμιας βαθμίδας. Έτσι, οι μαθητές δεν έχουν φυσική παρουσία σε αυτά με αποτέλεσμα να χάνεται η αυτοπεποίθηση και το κίνητρο για συμμετοχή στην τάξη.
Πώς μπορεί να ανακτηθεί ξανά η αυτοεκτίμηση, και η ενεργή συμμετοχή στην τάξη;
Mέσω του προτζέκτορα:
Ο προτζέκτορας αποτελεί ένα μέσο παρακίνησης για τους μαθητές και της πρωτοβάθμιας αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσω των διαδραστικών ασκήσεων, ο μαθητής μπορεί να σηκωθεί από το θρανίο του και να λύνει εικονικά τις ασκήσεις του. Αυτό βοηθάει και στην οπτική μνήμη, και στην εργαζόμενη μνήμη. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται η αποφυγή «βαρεμάρας»και μη συμμετοχής του μαθητή στην αίθουσα. Κάτι που είναι αρκετά φυσιολογικό να συμβεί καθώς η τηλεκπαίδευση κατέστη αναγκαία αλλά ταυτόχρονα και αποκρουστική μεταξύ των σχέσεων των παιδιών.
Μέσω της Συνεργατικής Διδασκαλίας:
Ένας άλλος τρόπος απομάκρυνσης «της βαρεμάρας»και της «μη συμμετοχής» στο μάθημα είναι οι ομαδικές ασκήσεις. Οι ασκήσεις συνεργασίας, καθώς και τα μικρά δίωρα πρότζεκτ που αναλαμβάνουν οι μαθητές μπορούν, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση, τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Στις ομαδικές εργασίες, οι ιδέες είναι πάρα πολλές και η ενίσχυση των παιδιών ιδιαίτερα βοηθητική καθώς το πρότζεκτ εκτός από την απαραίτητη συμμετοχή, χρειάζεται και την απαραίτητη γνωστική δράση, κάτι που παρακινεί το μαθητή να ψάξει για περισσότερες πληροφορίες.
Τι να κάνει ο γονέας;
Ο γονέας για να προετοιμάσει το παιδί να το υποδεχθεί η τάξη, χρειάζεται να το ενθαρρύνει πρώτα απ΄όλα. Ο έπαινος ότι όλα θα πάνε καλά, καθώς και η παρακίνηση ότι θα συναντήσει τους φίλους του ξανά, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για να συνεχίσει το παιδί δυναμικά τη σχολική του πορεία, μετά από μία τόσο μεγάλη «αποχή».
-
Μπορεί να οργανώσει ομαδικά παιχνίδια σε εξωτερικούς χώρους με τους φίλους-συμμαθητές των παιδιών.
Έτσι θα βοηθήσει στην παρακίνηση και την ομαδική συνεργασία. Όταν το παιδί βρεθεί στην τάξη, δεν θα του ξενίσει η φυσική συνύπαρξη με τους συμμαθητές του.
-
Μπορεί να βοηθήσει ψυχολογικά το παιδί.
Η ανάγνωση βιβλίων εξωσχολικού τύπου που θα παρακινήσουν το παιδί να λύσει πολλών ειδών ασκήσεις σε στυλ παιχνιδιού. Για παράδειγμα, τα σταυρόλεξα, τα σουντόκου και άλλα τέτοιου τύπου, που θα άπτονται του σχολικού αντικειμένου, όπως για παράδειγμα ασκήσεις Γλώσσας.
Όλα τα παραπάνω, μπορούν να εντάξουν το παιδί ξανά στην αίθουσα διδασκαλίας. Αρκεί να υπάρχει καλή θέληση, υπομονή και επιμονή τόσο από τη μεριά των γονέων, όσο και των δασκάλων. Τα παιδιά ας μην ξεχνάμε ότι είναι «σφουγγάρια» και απορροφούν συνεχώς την κάθε πληροφορία γύρω τους. Επομένως, η ποιοτική πληροφορία, είναι περισσότερο αποδοτική.
Επικοινωνία με τον συντάκτη